Cuprins
Ce este un Influencer?
Un influencer este o persoană care are foarte mulți urmăritori pe o rețea de socializare si face bani din Instagram. Numărul minim de followers de la care o persoană poate începe să fie considerată influencer este 5000. Acesta poate influența păreri și tendințe prin activitatea și sfaturile lui. Inițial, Instagram a pornit ca o rețea de socializare pentru postarea de fotografii și instantanee. Ulterior, ca orice altă aplicație de social media, a început să ofere utilizatorilor deveniți celebri oportunități prin care puteau face bani din imaginea lor.
Cum, mai exact, poate face cineva bani din Instagram? Simplu:
Promovarea produselor
Influencerii pot promova diferite produse ale unor business-uri care vor să se asocieze cu ei în schimbul unei sume de bani. Cel mai des produsele vin din industria fashion, de unde aceștia primesc diferite articole pe care le integrează în ținute fotografiate și postate pe conturile lor. Alte produse promovate de influencerii de pe instagram pot fi produsele de make-up, restaurante, hoteluri, vacanțe, articole sportive, ceaiuri, cafea și multe altele din aproape toate domeniile.
Conturile de Business
CEO-ul aplicației a intuit bine trendul și viitorul succes al oamenilor hiperurmăriți și a creat chiar o extensie specială pentru business în cadrul Instagram. Unii dintre influenceri au devenit ei înșiși oameni de afaceri și patroni prin intermediul acestei aplicații de social media. Cel mai des aceștia își creează și promovează produse ce țin de fitness și fashion. Există de asemea și magazine de tehnologie, iar posibilitățile sunt nelimitate. În acest moment există peste 25 de milioane de profile de business pe Instagram la nivel mondial. În plus, unii vând prin intermediul Instagram diferite servicii: consultanță de fashion sau business, servicii de coaching în sport sau mentorat sau chiar design interior și catering.
Shoutout-urile ca instrumente de promovare
Shoutout-urile sunt cele mai noi instrumente de promovare. Acestea constau într-o singură fotografie sau un singur story pe care influencerii le vor posta pe profilul personal. În cadrul postării se folosesc hashtag-uri specifice. Prețurile variază de la o singură fotografie/story până la întregi pachete personalizate cu numărul de postări, timpul pentru care aceste postări vor rămâne vizibile publicului și diverse scenarii în care se găsește produsul promovat. Se creează astfel întregi campanii de branding și marketing din care câștigă toată lumea. Lucrurile au mers atât de departe încât mai nou există aplicații specializate pentru a oferi clienților acces la Influencerii potriviți, precum Shoutcart.
Contracte si legaturi
Printre influencerii români și nu numai cea mai nouă modă este de a semna un contract cu o agenție de promovare care se asigură de numărul, calitatea și cantitatea contractelor pe care aceștia le primesc. Astfel, ei își pot vedea în liniște de procesul creativ în timp ce altcineva se ocupă de finanțele lor și de birocrația aferentă, asigurându-și în acelați timp un venit constant.
Cu toate acestea, mulți recunosc că business-ul în piața reală necesită un complet alt set de skills-uri față de cel de pe Instagram. Stilul acesta de a face afaceri este considerat ca fiind superficial și trecător de unii oameni, dar influencerii nu țin cont de critică și continuă să-și facă treaba, cât timp încă merge și le aduce notorietate, vacanțe și o mulțime de alte avantaje.
Poti sa te abonezi la Newsletterul nostru si sa inveti cum sa faci bani prin diferite secrete ale Instagramului, stand in fata laptopului tau alaturi de cei dragi.