Cuprins
Cum sa creezi un canal de YouTube prin care sa castigi bani? S-ar putea să pară mai greu să înveți cum să creezi un canal YouTube decât să începi cu unele dintre celelalte rețele sociale. YouTube este al doilea cel mai vizitat site din lume fiind urmat de Google – compania mamă, deci brandul tau ar trebui să fie o prezent acolo.
Oportunitatea de a ajunge la publicul tina pe YouTube este enormă. Este cea mai populară platformă socială în rândul adulților americani și aproape 75% dintre americani folosesc site-ul video social, comparativ cu cei 69% care utilizează Facebook.
Mai mult de jumătate dintre acei utilizatori accesează YouTube în fiecare zi. Nu ar fi frumos dacă ar arunca o privire asupra conținutului tau în timp ce navigheaza acolo?
Din fericire, crearea unui cont YouTube nu este dificilă. Crearea unui canal YouTube de succes este un pic mai dificil … dar nu iti face griji, te vom ajuta si cu acest lucru.
Cum să creezi un nou canal YouTube în 5 pași simpli
Crearea unui canal YouTube de succes începe cu crearea unui canal YouTube. Iată cum să-ti creezi contul.
Pasul 1: Creeaza un cont Google
Dacă utilizezi Gmail, Google Maps sau Google Play, probabil că ai deja un cont Google … așa că poti trece la pasul următor.
Dacă începi de la zero, mergi aici pentru a te înscrie pentru un nou cont Google.
Numele și adresa de e-mail nu vor fi vizibile așa că nu iti face griji ca le va vedea cineva. Poti folosi ce nume si ce adresa de e-mail doresti le vei folosi doar pentru a te conecta la contul de youtube.
Pasul 2: Creeaza un cont YouTube
Cu contul tau Google, esti configurat automat cu un cont YouTube personal. Dar pentru a utiliza YouTube pentru business-ul tau iti recomand să configurezi un cont de business.
Acceseaza pagina contului de YouTube, apasa pe “Create a channel”, apoi introduce un nume pentru contul de business.
Când creezi un cont de business YouTube, poți oferi mai multor persoane acces fiind administratori și poți personaliza numele și aspectul pentru a se potrivi cu brandul.
Un alt lucru interesant despre conturile de business: acestea iti permit să accesezi YouTube Analytics, care oferă informații super utile despre cine iti urmărește videoclipurile și ce conținut este popular.
Pasul 3: Personaliza-ti canalul YouTube
E timpul sa stilizam putin pagina si sa o faci reprezentativa pentru brandul tau!
Pe pagina principala vei gasi un buton “Customize channel”. Trebuie sa parcurgi cei trei pasi – Aspect (Layout), Branding și Informații de bază (Basic Info) – pentru a introduce informațiile care te vor ajuta să-ti optimizezi canalul pentru a fi descoperit de public.
Când completezi aceste informații, utilizeaza cuvinte cheie descriptive care vor ajuta să apară contul în căutări.
Cuvintele cheie pot include subiectele canalului, industria, întrebări la care poate răspunde conținutul tau sau produse prezentate.
Sub Branding, vei avea ocazia să încărci logo-ul și pictogramele canalului pentru a oferi canalului un aspect unic. Unul care, în mod ideal, se aliniază brandului general și conectează vizual acest cont YouTube cu celelalte platforme de socializare și prezența pe web.
Pasul 4: Incarca primul videoclip YouTube
Ei bine, acest lucru este incitant. Esti pe punctul de a deveni un creator de conținut YouTube!
Pentru a afișa primul videoclip în lume, apăsați butonul Creeaza (Create) din colțul din dreapta sus și urmeaza instrucțiunile.
Pasul 5: Incearca sa faci canalul YouTube să fie descoperit
Nu degeaba se zice ca: dacă ai conținut uimitor pe YouTube, dar nimeni nu îl vede … ce rost are?
Pentru a obține vizualizari și abonați, vei dori să-ti optimizezi canalul și videoclipurile pentru a fi descoperite. In continuare vom prezenta cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont:
Optimizeaza titlurile videoclipurilor
Utilizeaza titluri concise, descriptive, care includ cuvinte cheie prietenoase cu Google. Titlurile sunt primul lucru pe care îl văd utilizatorii, dar ajută și motorul de căutare să înțeleagă despre ce sunt videoclipurile tale. Așadar, asigura-te că toate titlurile sunt atragatoare și interesante, dar și clare și includ cuvinte cheie.
Optimizeaza-ti descrierea YouTube
Este important să fii clar, concis și descriptiv și aici. Asigura-te că încarci cuvintele cheie în față și adăugi linkuri către diferite liste de redare.
Un alt truc bun de utilizat în descrierile video? Creeaza un „cuprins” cu marcaje de timp pentru a ajuta spectatorii să găsească ceea ce caută.
Adăuga etichete
Deși poate fi tentant să încarci această secțiune cu etichete clickbaity, asigura-te că incluzi numai etichete relevante pentru conținutul tau. Fii sincer și alege calitatea în locul cantității. Scopul este de a ajunge la spectatorii care sunt de fapt interesați de conținut asemanator cu al tău.
Etichetele ajută, de asemenea, algoritmul YouTube să înțeleagă despre ce este conținutul tau. Asigura-te că adăugi o categorie sau două pentru a ajuta motorul de căutare să-ti plaseze videoclipurile în fața publicului potrivit.
Promovarea încrucișată
Adăuga un link către canalul tau YouTube pe celelalte profiluri sociale, site-ul web și in semnătura de e-mail pentru a informa fanii existenți că te vei existe si pe partea de video.
Înțelege algoritmul
Dacă nu ai făcut-o deja, este momentul să te familiarizezi cu algoritmul YouTube. Această inteligență artificială determină nu doar rezultatele căutării, ci și recomandările pentru categoria „ce urmează” dupa ce vizionezi un videoclip.
9 Tips-uri pentru cand incepi un canal YouTube
1. Foloseste imagini și thumbnails atrăgătoare ale canalului
Pentru a face impresie buna si pentru a impresiona trebuie sa ai mare grija din punct de vedere vizual!
Un thumbnail eficient este clar și precis și funcționează în tandem cu titlul videoclipului. Dar trebuie să iasă în evidență.
Thumbnails reprezintă modul în care spectatorii decid ce să urmărească atunci când vad rezultatele căutării. Aceasta înseamnă că nu trebuie doar să comunici despre ce este vorba in videoclipul tău. Trebuie sa iesi in evidenta fata de competiție.
Evaluează ceea ce fac ceilalți și încearcă să te abati. De exemplu, alege o paletă de culori distinctă sau mergi complet minimalist pentru a ieși în evidență într-o mare de culori neon.
2. Alege pictograma perfecta canalului
O pictogramă pentru canal este ca un logo pentru prezența ta pe YouTube. Ar trebui să se potrivească cu brandul și să completeze bannerul canalului.
Când alegi o pictogramă, urmeaza dimensiunile de imagine recomandate de YouTube pentru a evita orice neplacere. Previzualiza-ti canalul pe mai multe dispozitive pentru a verifica dacă totul arată bine.
YouTuber J.J. McCullough folosește o caricatură de desene animate ca logo pentru a-și reprezenta atât arta, cât și personalitatea.
3. Creeaza liste de redare
Organizarea și crearea listelor de redare video pe YouTube este cel mai bun mod de a-ti menține vizualizatorul pe pagina.
Nu numai că listele de redare YouTube îți organizează conținutul asociat într-o listă ordonată, ci le si reda automat. Odată ce un videoclip se termină, începe următorul … și așa mai departe. Acest lucru minimizează șansele ca un spectator să treacă pe un alt canal.
Consilierul financiar Max Mitchell, de exemplu, adaugă toate videoclipurile sale TFSA într-o singură listă de redare, astfel încât spectatorii să se poată așeza și să afle despre conturile de economii fără taxe ore întregi.
4. Creeaza un trailer de canal
Când cineva întâlnește canalul tău pentru prima dată, un trailer al canalului este o modalitate prin care aceștia pot arunca o privire asupra conținutului tău. Deci fă-o să conteze.
La fel cum hotshots-urile de la Hollywood te fac să-ti doresti să vezi Avengers: Tokyo Drift, poți oferi publicului tău un gust care îi lasă să-și dorească mai mult.
Să presupunem că privitorul este un străin perfect, așa că prezintă-te și spune-le exact de ce ar trebui să se aboneze. Păstreaza-l scurt, dulce și rapid: spune-le cum este conținutul tau și când se pot aștepta la noi încărcări, așa cum face Yoga with Adriene pe canalul ei.
5. Creeaza conținut interesant, în mod constant
Acest lucru va suna foarte evident, dar o voi spune oricum: spectatorii vor să vizioneze videoclipuri bune.
Potrivit Search Engine Journal, videoclipurile de succes de pe YouTube au prezentări atrăgătoare, branding excelent, muzică de fundal și sunet clar.
“Calls to action” sunt importante și ele. Indiferent dacă obiectivul este să conduci publicul pe site-ul tau, să crești numărul de abonați sau să declanșezi o conversație în comentarii, CTA-ul potrivit te poate ajuta să faci acest lucru.
La fel ca în cazul tuturor conținuturilor din rețelele sociale, nu există o formulă perfectă pentru un videoclip YouTube de succes. Unele branduri prosperă cu un conținut elegant, foarte bine editate, în timp ce altele câștigă aderență prin faptul că sunt brute, nefiltrate și autentice.
6. Programează-ți videoclipurile
Oferă videoclipurilor tale cea mai bună șansă de a le face mari postându-le la momentul potrivit: când oamenii sunt online și gata să le vizioneze.
Analiza canalului tau iti va spune dacă există o zi a săptămânii sau o anumită oră care tinde să obțină mai multe vizionari sau o rata de implicare mai ridicata.
7. Înțelege publicul
Este greu să creezi conținut convingător dacă nu știi pentru cine îl faci, deci asigură-te că ai un bun simț al personalității publicului tău înainte de a te scufunda.
Cine sunt ei? Ce le place? (De ce nu mă vor suna ?!)
După ce ai câteva videoclipuri, vezi dacă ii atragi sau nu scufundându-te în YouTube Analytics. Numerele iti vor spune dacă, cum și când opera ta are impact.
8. Experimenteaza cu publicitatea YouTube
Dacă nu obții acoperirea pe care o doresti cu un conținut organic excelent, ar putea fi timpul să arunci câțiva dolari în spatele unei campanii promoționale.
Anunțurile YouTube sunt disponibile în aceste patru categorii:
- Anunțuri in-stream care se pot închide
- Anunțuri in-stream care nu se pot închide (inclusiv anunțuri)
- Anunțuri Video Discovery (cunoscute anterior ca anunțuri in-display)
- Anunțuri non-video (de exemplu, suprapuneri și bannere)
9. Roaga spectatorii să se aboneze
Atunci când cineva se abonează la canalul tău (și apasă butonul soneriei), primește o alertă atunci când pui un nou videoclip în lume – deci creșterea bazei de abonați este cel mai bun mod de a-ți spori acoperirea organică.
Există un motiv pentru care „Nu uitați să vă abonați” este mesajul de final la YouTuberi mari și mici.
Odată ce ați atins 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare în cursul anului, te vți putea înregistra ca partener YouTube și vei putea genera bani din canal. Afla mai multe despre Programul de parteneriat YouTube aici.