Cuprins
În ultimii ani, mediul online s-a dovedit a fi unul propice dezvoltării și promovării afacerilor. Una din cele mai bune platforme pentru personal branding este, bineînțeles, Instagram, care a ajutat sute de mii de brand-uri să-și ridice cifrele de afaceri. În acest articol vă voi prezenta, pe scurt, câțiva pași ce trebuie urmați pentru o promovare eficientă pe Instagram.
-
Setează-ți obiectivele
În primul rând trebuie să știi la ce nivel dorești să ajungi cu brandul personal. Primele obiective trebuie să fie palpabile, urmând să crești nivelul pe parcurs. Vrei să-ți împărtășești arta? Vrei să-ți promovezi produsele? Vrei să construiești o comunitate cu ajutorul căreia să te dezvolți? Instagramul te ajută foarte mult în aceste direcții și cu cât e mai clar obiectivul tău, cu atât calea către îndeplinirea acestuia va fi mai ușoară.
-
Configurează-ți profilul
Pentru a crea o autenticitate pentru brandul personal care să inspire oamenilor încredere este recomandat un set de informații-cheie care trebuie puse pe pagina de profil. Printre acestea întâlnim : numele complet, o scurtă descriere, locul de muncă/jobul, link către site-ul personal sau către site-urile afiliate.
-
Oferă conținut de calitate
Cu cât îți expui mai bine produsele/serviciile pe care încerci să le vinzi, cu atât vei avea mai mult succes în a atrage potențiali clienți. Pe Instagram, o bună expunere este reprezentată, în principal, de postările făcute ( deoarece pe această platformă factorul vizual este cel mai important). Asigură-te că postezi regulat, că imaginile tale au culori vii, care „sar în ochi”, pentru că inițial culorile sunt cele care captează atenția. În plus, asigură-te că folosești tag-uri adecvate. Acestea trebuie să fie scurte și concise, astfel încât să se regăsească în căutările cât mai multor persoane. Nu în ultimul rând, asigură-te că folosești termeni adecvați tipologiei publicului-țintă.
-
„Fură” de la cei mai buni
În cazul în care nu-ți găsești inspirația pentru a crea ceva(spre exemplu descrierea profilului) poți întotdeauna trage cu ochiul în stânga și-n dreapta, pentru a vedea ce-i ajută pe alții să aibă succes. Alege-ți profilurile preferate, din același domeniu cu tine, analizează-le și încearcă sa iei de la fiecare ce consideri că s-ar potrivi profilului tău. Bineînțeles, trebuie să ai grijă ca inspirația ta să nu fie atât de evidentă! Pentru asta, poți folosi sinonime, cuvinte-cheie sau chiar o reinterpretare proprie a ideilor postate de alții.
-
Analizează. Cere feedback
Un site pe care îl folosesc constant pentru a-mi analiza profilul de Instagram este ingramer.com. Acest site arată o multitudine de factori, ce te pot ghida către postări mai bune, după o analiză în detaliu a acestora: timpul cel mai propice pentru a posta, postările cu cele mai multe vizualizări/aprecieri, cele mai bune descrieri folosite, numărul de postări pe săptămână și multe altele. Luând în considerare toate aceste date, putem foarte ușor să ne ghidam eforturile către publicul-țintă.
Pe lângă aceste analize, încearcă să ceri părerea unor persoane care au reușit să-și creeze o comunitate. Întreabă-i ce ar schimba la profilul tău, cere-le cât mai multe sfaturi și pune-le în aplicare.
Acestea fiind spuse, spor la promovarea brandului personal tău pe Instagram!