Cuprins
Cu o audiență de aproape un miliard de utilizatori, Instagram este un mediu ideal pentru orice business. Publicitatea plătită pe Instagram poate aduce un flux continuu de cumpărători. Recent, Instagram a câștigat accesul la informațiile stocate de Facebook. Folosind aceste informații, targeting-ul este extrem de eficient.
În acest articol vă vom spune câteva cuvinte despre publicitatea plătită pe Instagram și vă vom da câteva sfaturi cu privire la aceasta.
Ce sunt aceste reclame Instagram?
Reclamele de pe Instagram sunt postări sau povești pe care companiile le plătesc pentru a apărea în feed-ul utilizatorilor. Acestea pot semăna cu postările normale de pe Instagram. Singura diferență este faptul că mereu regăsim pe ele sigla ‘Sponsored’.’ Pot avea, în plus, diferite butoane de acțiuni, de obicei de redirecționare către anumite site-uri.
Cât costă aceste reclame?
Nu există un preț exact al reclamelor. Sunt foarte mulți factori care au impact asupra prețului fiecărei reclame, precum:
- publicul țintă;
- poziționarea reclamei;
- formatul reclamei;
- perioada anului.
Per total, prețul mediu al reclamelor pe click este de aproximativ de 1.20$.
Cea mai bună idee este să decizi dinainte cât vrei să aloci pentru reclame. Poți pune câteva reclame chiar și cu un buget foarte mic. Pentru a gestiona acest buget, ai posibilitatea să setezi o limită a cheltuielilor, un buget pe zi și o strategie de afaceri.
Spre exemplu, dacă vrei să ai un buget maxim de 5$ pe săptămână, algoritmul va încerca să creeze cât mai multe reclame pentru acești bani. Dacă bugetul tău este de 5000$, se întâmplă același lucru.
Sfaturi și recomandări
Să considerăm că deja știi să pui reclame pe Instagram. Aici ai câteva sfaturi pentru ca acestea să prindă cât mai bine la public:
Cunoaște-ți audiența
Când îți știi bine audiența, poți crea mesaje care se conectează cu cei care le citesc. Din acest motiv este crucial să cunoști bine publicul căruia îi prezinți reclamele.
Gândește-te la reclame din perspectiva potențialilor clienți:
- Ce soluție le oferă produsul sau serviciul tău?
- De ce au nevoie și ce își doresc cumpărătorii?
În timp ce creezi reclamele, imaginează-ți valorile lor și planurile pe care le au în cap. Reclamele trebuie să fie despre clienți, nu despre tine.
Alege-ți cu grijă cuvintele
O imagine face cât o mie de cuvinte, ceea ce este un lucru extraordinar de bun pe Instagram. Ai însă și posibilitatea de a adăuga text reclamelor tale. Dispui de maxim 2.200 de caractere, din care doar două rânduri vor fi afișate în feed. Alege cu grijă textul și în special primele cuvinte, care pot avea un rol cheie în a atrage atenția.
Conectează-te cu publicul
Trebuie să răspunzi la comentariile și aprecierile reclamei tale, la fel ca în cazul postărilor.
În realitate, este mult mai important să fii cu ochii pe comentariile reclamelor. Este foarte posibil ca acestea să fie legate direct de produsul pe care-l promovezi.
Răspunsurile tale pot face diferența între cumpărători și simpli utilizatori ce văd reclama.
Testează, măsoară și optimizează
Exact ca în cazul reclamelor de pe Facebook, poți vedea performanța reclamelor tale de pe Instagram.
Observarea rezultatelor este un punct cheie în definirea strategiei reclamelor. ‘Încearcă acum’ funcționează mai bine decât ‘Descarcă acum’? Hashtag-urile, descrierile sau culorile folosite în imagini pot avea de asemenea un impact foarte mare. După ce vezi ce funcționează mai bine, poți foarte ușor să creezi reclama ideală. Trebuie doar să combini elementele cheie.
Ai încercat vreodată promovarea plătită pe Instagram? Scrie-ne răspunsul tău mai jos.