Cuprins
Cum faci o descriere pentru poze pe Instagram? Descrierile de pe Instagram reprezintă punctul cheie pentru a crește numărul de followeri. O descriere bine făcută va atrage atenția imediat și va opri oamenii din a da scroll mecanic prin feed. Cu cât utilizatorii stau mai mult pe postarea ta și citesc descrierea pentru mai mult timp, cu atât algoritmul Instagram te va pune mai sus în feed-ul celorlalți. În plus, captarea atenției va ajuta extrem de mult la creșterea engagement-ului.
Descrierea este o unealtă importantă care ajută la creșterea numărului de like-uri, comentarii și chiar accesări ale paginii tale web.
În timp ce unele celebrități nu au nevoie de mai mult decât un emoji pentru descriere, influencerii și business-urile au început să facă descrieri lungi. Acestea ajută la crearea unei mai bune relații cu publicul.
Cum să faci cea mai bună descriere pe Instagram?
Cum arată, deci, o descriere bună pe Instagram?
Pe scurt, o descriere bună introduce un context, are personalitate și-i face pe cei care o citesc să acționeze în modul pe care-l dorești. Sună simplu, nu? Ei bine, nu este atât de ușor cum pare. De aceea ți-am pregătit câteva recomandări pentru a scrie cea mai bună descriere pe Instagram.
Regula nr #1 – Primul rând să fie interesant
Prima impresie contează, chiar dacă vorbim despre o descriere de câteva sute de cuvinte. Instagram este platforma pe care atenția folowerilor este crucială pentru a obține succesul pe care-l dorești.
Trucul este următorul – asigură-te că introduci un element care să capteze atenția înainte ca descrierea să fie decupată pentru a apărea în feed. Astfel utilizatorii vor vedea acel lucru, ofertă sau surpriză și vor desfășura descrierea pentru a citi în continuare.
Regula nr #2 – Adaugă un buton call-to-action
Simpla adăugare a unui buton CTA în descrierea de pe Instagram poate ajuta enorm pentru creșterea engagement-ului pe platformă.
Ba chiar mai mult – relația dintre tine și utilizatori se poate îmbunătăți și pe website-ul tău sau pe alte platforme de socializare!
Un CTA bine făcut crește traficul pe website și îndrumă utilizatorii către magazinele tale online, crescând astfel șansele de a vinde produse.
CTA-urile trebuie făcute astfel încât să ceri ceva de la audiența ta. Trebuie să fii cât mai convingător, dar aș sugera folosirea unui marketing mai puțin agresiv deoarece nu mai prinde așa bine. Imaginația are aici un rol foarte important.
Regula nr #3 – Folosește rânduri libere
O descriere scurtă și la obiect își poate face treaba nemaipomenit de bine. Ce se întâmplă însă când avem foarte multe de spus?
Ei bine, răspunsul e simplu.
Pentru a aerisi paragrafele încărcate cu text, folosește rânduri goale. Acestea dau o senzație de spațiu și ajută ideile să fie mai bine delimitate între ele.
Având în vedere că Instagram nu ne dă voie să inserăm rânduri libere prin metoda tradițională, cu tasta Enter, cei mai ingenioși au găsit alte metode. Putem, deci, adăuga puncte sau emoji-uri pentru a aerisi paragrafele sau putem da copy-paste la spații.
Regula nr #4 – Utilizează emoji-uri captivante
Hai să ne folosim de toate avantajele și de toate resursele pe care ni le oferă Instagram!
Atunci când folosești emoji-uri pentru a atrage atenția asupra butonului call-to-action, îți adaugi personalitatea în descrierea respectivă.
O metodă este introducerea multor emoji-uri la începutul descrierii pentru a atrage atenția userilor cu puțină culoare. Astfel ei vor dori să citească întreaga descriere.
Emoji-urile pot fi folosite și la sfârșitul descrierii. Oferă o senzație de apropiere a celui care a citit față de contul tău. Până la urmă cui nu-i plac emoji-urile?
Indiferent dacă ai o pagină de business sau doar vrei mai multe like-uri la postările tale, descrierile te pot ajuta întotdeauna. Fii sigur că un caption bine scris, împreună cu o bună organizare a contului, îți va crește rapid numărul de urmăritori și vei ajunge astfel la rezultatele pe care le dorești.
Tu cum îți faci descrierile pe Instagram?