Instagram ar putea în sfârșit să permită producătorilor să câștige bani pe IGTV la 18 luni după lansarea platformei. Instagram confirmă TechCrunch că a prototipat intern un program de parteneri Instagram care ar permite creatorilor să câștige bani prin afișarea de reclame împreună cu videoclipurile lor.  Dându-le creatorilor un mod durabil și ușor de a genera câștiguri de la IGTV, aceștia putând fi inspirați să aducă conținut de calitate superioară pe platforma.



Programul ar putea funcționa în mod similar cu Facebook Watch, unde creatorii de conținut obțin  un procent de 55 la sută din veniturile din „reclame publicitare” ce apar în  timpul videoclipurilor.  Nu există niciun cuvânt despre care ar fi împărțirea veniturilor pentru IGTV, dar, deoarece cei de la Facebook ads permit difuzarea reclamelor pe toate platformele, s-ar putea să se respecte abordarea de 55% care permite creatorilor să obțină majoritatea câștigului.

Cum a apărut aceasta idee?

Anterior, Instagram a funcționat doar cu câteva celebrități, plătind „pentru a compensa costurile de producție mici” pentru conținutul IGTV. Nu a oferit nicio modalitate de a obține un profit.  Acest lucru i-a lăsat pe creatori să caute conținut sponsorizat sau plasare de produse pentru a genera bani, sau să încerce să-și împingă adepții lor pe platforme precum YouTube, unde ar putea câștiga o reducere sigură de reclame.

Lipsa de monetizare ar fi putut contribui la absența conținutui excelent pe IGTV.  Multe dintre videoclipurile din secțiunea „Populare” sunt fragmente din videoclipuri de pe YouTube sau TV sau sunt clickbait.  Acest lucru a dus la un număr de vizualizări mediocre – doar 7 milioane din miliardele de utilizatori Instagram care au descărcat aplicația autonomă IGTV – au renunțat la butonul de pornire pentru deschiderea IGTV.

Toată lumea este dezamăgită, având în vedere concurența. De exemplu TIkTok are un conținut super versatil bazându-se pe divertisment.  Instagram a analizat alte modalități de a spori calitatea conținutului pe care îl văd utilizatorii, inclusiv lansarea de astăzi a unor sugestii nefavorabile.

Cum va arăta monetizarea pe IGTV?

Jane Manchun Wong, ne-a arătat prototipul de monetizare IGTV pe care l-a scos din codul aplicației Android a Instagram.  Ea spune că TechCrunch a văzut prima dată semne ale programului cu o săptămână în urmă și apoi a fost în măsură să genereze capturi de ecran cu funcția inedită.  Acesta arată un „Program de parteneri Instagram” cu „Instrumente de monetizare”. Acesta pare să fie diferit de vechiul „Program de parteneriat” pentru dezvoltatorii de afaceri.

Utilizatorii care sunt considerați „eligibili” ar putea alege „Monetizați-vă videoclipurile IGTV”. Ecranul explică faptul că „Puteți câștiga bani utilizând anunțuri scurte in timpul videoclipurilor IGTV.  Când generați bani pe IGTV, sunteți de acord să urmați politicile de monetizare a programului partener. ”

Nu se știe dacă politicile de monetizare ale IGTV ar fi diferite, dar pe Facebook acestea obliga utilizatorii să:

Evitați categoriile de conținut restrâns, incluzând probleme sociale, conflict, activitate sexuală, limbaj puternic, informații medicale înșelătoare sau despre politică.

IGTV Ads Monetize

Instagram a confirmat autenticitatea prototipului la care lucrează și a furnizat următoarea declarație: „Continuăm să explorăm modalități de a ajuta creatorii să monetizeze cu IGTV.  Nu avem mai multe detalii pe care să le împărtășim acum, dar cu timpul vom reveni și cu alte informații.”

CEO-ul Instagram, Adam Mosseri, a comentat noua caracteristica. Acesta spune că monetizarea a început abia acum deoarece voiau să se asigure că există suficient conținut pentru  generarea banilor.  Însă Instagram a avut banii și resursele pentru a experimenta mult mai devreme și ar fi putut atrage acel conținut.

IGTV s-a îmbunătățit în timp, pe măsură ce mai mulți influenți au început sa publice mai multe videoclipuri.  Cu toate acestea, rămân o cantitate de videoclipuri în stil meme de calitate slabă, neoriginale, excesiv de subtitrate, promovate în rubrica  „Populare”.

Evoluția lenta a răsplătiri creatorilor

Monetizarea creatorilor a fost o evoluție lentă pe multe dintre rețelele sociale importante.  În timp ce YouTube a fost devreme în spațiu cu reclame, Twitter, Facebook și Snapchat testează acum o serie de modalități pentru ca influencerii să câștige bani.  Acestea includ diviziuni publicitare, abonamente la conținut exclusiv, conexiuni cu brand-uri pentru sponsorizare, vânzări de mărfuri și multe altele.

Sarah Frier raportase în această săptămână că Instagram a adus venituri de 20 miliarde de dolari pe parcursul anului 2019. Trebuie să păstreze aceste venituri, deoarece în prezent nu împarte nimic cu creatorii.  Acest lucru contrastează cu YouTube, care spune că a avut încasări în 15,1 miliarde de dolari în 2019 în această săptămână în prima dată când a fost dezvăluită statistică, deși trebuie să plătească o parte substanțială creatorilor.  Cum Instagram acum difuzează reclame în feed, Explore și Stories, doar IGTV și mesajelebrămân ca suprafețe majore lipsite de reclame.

Instagram pare pregătit să împartă încasările

Aplicațiile sociale se trezesc și își dau seama că, dacă doresc să atragă  creatorii să se dedice platformei și să aducă fani cu ei, trebuie să ofere modalități pentru ca oamenii să-și transforme pasiunea pentru crearea de conținut într-o profesie.  IGTV a petrecut un an și jumătate încercând să-i facă pe producătorii video să facă “voluntariat gratuit”, iar rezultatul nu a fost cel dorit.  Acum, Instagram pare pregătit să împartă încasările dacă pot aduce utilizatorii împreună.

Lasă un răspuns