Cuprins
Cumpărăturile pe Tiktok viitorul e-commerce-ului? Brandurile încep să vadă și potențialul TikTok, pe măsură ce platforma continuă să lanseze noi funcții de cumpărături, inclusiv un nou parteneriat cu Shopify.
Dar cumpărăturile pe TikTok reprezintă viitorul e-commerce?
Mai jos, analizăm creșterea TikTok ca destinație de e-commerce. Vom împărtăși predicțiile noastre cu privire la modul în care TikTok va avea impact asupra comerțului în 2021.
TikTok este viitorul e-commerce-ului?
Brandurile au recunoscut importanța rețelelor sociale de mulți ani, însă abia acum a fost introdusă si funcția de magazin.
Facebook a fost primul care a făcut-o, iar succesul a contribuit la dominarea sa. Dar acum, aproape fiecare platformă socială majoră are propriul sistem de e-commerce complet integrat, de la Pinterest la Snapchat.
În timp ce mai multă atenție s-a concentrat pe Facebook și Instagram, balanța pare să se încline către TikTok.
Dar ce face TikTok special? De ce primește atât de multă recunoștină ca și platformă de e-commerce? Ei bine, îmi vin în minte o serie de motive.
Social media este din ce în ce mai condusă de experiențe vizuale și nicăieri acest lucru nu este mai evident decât pe TikTok. Aici este apreciat conținutul video divers de formă scurtă.
Brandurile de e-commerce care valorifică această oportunitate pot crea o comunitate în jurul produselor lor.
Publicul TikTok este, de asemenea, de obicei mai tânăr decât alte platforme sociale, ceea ce creează o oportunitate pentru brandurile care speră să acceseze publicul mai tânăr.
Comparați acest lucru cu publicul Facebook, care este mai diversificat dar care înclină spre publicul mai matur. Puteți vedea de ce atât de multe branduri tratează TikTok drept una dintre cele mai bune oportunități de a ajunge la tinerii consumatori.
TikTok este, de asemenea, gata să fie următoarea „mare” platformă de comerț datorită lansării mai multor funcții noi pentru cumpărături .
Până în prezent, TikTok a experimentat mai multe fruncții. A permis utilizatorilor să adauge link-uri de e-commerce pe profilul lor, a lansat butoane „Cumpărați acum” pentru anunțurile video ale brandurilor și a introdus funcția de e-commerce „Hashtag Challenge Plus”, care permite utilizatorilor să cumpere produse asociate cu un hashtag sponsorizat.
Dar cea mai mare incursiune a TikTok în mediul cumpărăturilor a fost recent anunțată.
TikTok se intră oficial în e-commerce cu ajutorul Shopify
La sfârșitul lunii octombrie, TikTok a anunțat un prim parteneriat de acest gen, pentru platforma de e-commerce, Shopify. Potrivit lui Satish Kanwar, vicepreședinte de produs la Shopify, parteneriatul are scopul de a facilita accesul comercianților la cei peste 1 milion de tineri. De ai trimite pe Shopify și de a genera vânzări.
„TikTok este una dintre cele mai rapide platforme de divertisment din lume, cu peste 100 de milioane de utilizatori foarte activi doar în SUA”, a spus Kanwar într-un interviu acordat TechCrunch .
Comercianții care au acces la program vor putea să-și conecteze contul Business de TikTok cu contul lor Shopify și să vândă produse pe TikTok prin intermediul reclamelor video din feed.
Cea mai bună parte? Totul este gestionat prin Shopify, inclusiv crearea de anunțuri, direcționarea (sex, vârstă, comportamentul utilizatorului și categoria video), optimizare și urmărire.
Comercianții Shopify își pot instala sau conecta „TikTok Pixel” – un instrument care ajută la urmărirea conversiilor generate de campaniile lor publicitare TikTok.
La fel ca Facebook Pixel, comercianții Shopify vor putea utiliza TikTok Pixel pentru a urmări acțiunile utilizatorilor. De exemplu un utilizator care navighează pe pagină, care adaugă articole în coș, care plasează o comandă și finalizează plata.
Chiar dacă se putea rula campanii pe TikTok, acest nou parteneriat reprezintă cel mai mare salt către integrarea e-commerce-ului pe platforma – și asta este doar începutul!
Ne așteptăm ca TikTok să lanseze o serie de noi funcții de e-commerce în viitorul apropiat. Cum ar fi checkout-ul, file specifice cumpărăturilor și noi formate pentru campaniile publicitare.
3 Predicții despre e-commerce pe TikTok
Deși este nou, e-commerce-ul de pe TikTok s-a dovedit deja că atrage masiv brandurile. Mai jos, evidențiem câteva dintre predicțiile noastre cu privire la modul în care TikTok va avea impact asupra comerțului în 2021 și nu numai:
# 1: Brandurile vor fi capabile să acceseze publicul mai tânăr
Este greu de exagerat cât de popular este TikTok cu demografia mai tânără, în special Gen. Z. De fapt, potrivit unui raport recent , peste 60% dintre utilizatorii TikTok aparțin acestei generații de consumatori.
Aceasta prezintă o oportunitate imensă pentru brandurile care doresc să interacționeze cu publicul mai tânăr.
Dar asta înseamnă, de asemenea, că brandurile trebuie să înțeleagă caracteristicile de cumpărare a Generației Z – precum autenticitatea, viziunea brandului și exprimarea de sine.
# 2: Brandurile vor trebui să-și adapteze conținutul la estetica platformei
Instagram, Facebook, Pinterest și alte platforme au o estetică vizuală diferită de TikTok, deci nu este suficient să reutilizați materialele.
Pentru a crea reclame care se convertesc pe TikTok, brandurile trebuie să adopte stilul de povestire dinamica, plin cu energie ridicată al platformei. Și asta înseamnă crearea de reclame care să arate și să se simtă ca o parte nativă a conținutului TikTok.
Dacă sunteți novice pe TikTok și nu ați stăpânit încă stilul s-ar putea să merite să colaborați cu un creator. Daca doriți să oferiți conținutului publicitar o senzație mai nativă și organică.
@aerieShare what you’re doing to stay positive right now by tagging @Aerie and ##AerieRealPositivity. We’re donating to American’s Food Fund!♬ original sound – aerie
Recent lansat Creator Marketplace este un loc bun pentru a începe căutarea influencerilor pentru o posibilă colaborare.
# 3: Publicitatea video în formă scurtă va deveni și mai importantă
Parteneriatul TikTok-Shopify va produce probabil o serie de noi funcții de e-commerce în viitor. Deocamdată, anunțurile video din feed sunt cele mai bune metode pentru stimularea vânzărilor pe TikTok.
Ca atare, este important să vă simțiți confortabili cu anunțurile video în formă scurtă, care captează atenția și interesul utilizatorilor în primele câteva secunde.
Pe măsură ce parteneriatul dintre TikTok și Shopify continuă să se dezvolte, e-commerce-ul devine o parte mare a mediului TikTok.
Cumpărăturile pe TikTok vor depăși Instagram sau Facebook în ceea ce privește capacitatea sa de a genera vânzări pentru branduri? Asta rămâne de văzut.