Cuprins
Instagram sau TikTok? Piața influencerilor de pe Instagram are o cifră de afaceri de aproximativ 1.7 miliarde de dolari. Mai mult de jumătate de milion de postări sponsorizate au fost puse pe Insta în 2020. În timp ce 89% dintre vânzători spun că Instagram reprezintă cel mai important canal de marketing, TikTok nu se lasă mai prejos. Această platformă relativ nouă a ajuns să fie una dintre cele mai populare din întreaga lume în doar câțiva ani. Și bineînțeles că influencerii au observat asta și profită la maxim.
Pe timpul lockdown-ului descărcările TikTok au explodat
Din cauza coronavirusului am fost forțați să stăm foarte mult timp acasă. Puși în fața situației în care au avut prea mult timp liber, oamenii au început să răsfoiască magazinele de aplicații. Astfel, TikTok a devenit cea mai descărcată aplicație la nivel global în luna martie a anului 2020, cu peste 115 milioane de instalări. Pentru a face o comparație, în 2019 Instagram a fost descărcată de aproximativ 25 de milioane de ori pe lună.
Tot în această perioadă, mari branduri precum Walmart sau GymShark au reușit să-și crească cifrele de afaceri pe TikTok, folosindu-se de diferite challange-uri. În timp ce aceste branduri devin din ce în ce mai confortabile cu platforma TikTok, trebuie să înțelegem diferențele dintre TikTok și Instagram.
Care platformă are mai mulți urmăritori? Instagram sau TikTok?
În prezent, Instagram are o audiență mult mai mare decât TikTok. Instagram a fost descărcată de aproape 2 miliarde de ori la nivel global, în timp ce TikTok se situează undeva în jurul cifrei de 1.5 miliarde.

Deși Instagramul deține supremația când vorbim de descărcări, TikTok o surclasează în ceea ce privește rata de creștere a audienței. Această diferență este dată de faptul că TikTok este un newcomer, în timp ce Insta are deja un statut stabil de influencer market.
Ce oferă Instagram și ce oferă TikTok?
Ușurința utilizării a ajutat TikTok să devină cea mai utilizată platformă de videoclipuri scurte. În timp ce fenomenul ‘’vines’’ s-a stins relativ repede, ‘’tiktok-urile’’ par că o să dureze ceva mai mult. TikTok-urile se bazează în principal pe mimă, dansuri și farse amuzante, aspecte care cu siguranță o să-i ofere longevitatea de care are nevoie.
Pe de altă parte, Instagram a suferit modificări de la statutul inițial, Aceasta a devenit dintr-o platformă predominant focalizată pe fotografie într-una a story-urilor și a videoclipurilor. Acestea au dus la creșterea engagement-ului dintre utilizatori și branduri.
Momentan, TikTok nu dispune de o lungime mai mare de 15 secunde a videoclipurilor, decât în mod loop. Noua platformă de pe Instagram, IGTV, poate susține videoclipuri de până la o oră.
În timp ce ambele aplicații dispun de cumpărături in-app, TikTok are o monedă virtuală pe care cumpărătorii o pot dona creatorilor de conținut. Din 2018 până în prezent, americanii au cheltuit aproximativ 23 de milioane de dolari pe aceste monede.
Verdictul – care este mai bună, Instagram sau TikTok?
Toate aceste rezultate, cifre și specificații arată diferențe destul de mari între cele două platforme de socializare.
Părerea noastră este că TikTok va deveni din ce în ce mai popular în 2021 și că în scurt timp va detrona Instagramul în ceea ce privește numărul de descărcări.
Acest trend de creștere a utilizatorilor TikTok va afecta probabil piața influencerilor de pe Instagram și cifra lor de afaceri de peste 1.7 miliarde de dolari.
Având în vedere faptul că mulți utilizatori se mută de pe Instagram pe TokTok, probabil așa o vor face și influencerii. Odată cu aceștia, brandurile vor trebui să aleagă cu grijă platforma pe care-și vor promova mai mult produsele. Cel mai probabil va fi TikTok, dar conținutul foto de pe Instagram rămâne o nucă destul de greu de spart de către compania nou-formată.
Cine crezi că va câștiga această bătălie a utilizatorilor? Instagram sau TikTok?