Cuprins
Te-ai întrebat vreodată dacă există vreo modalitate de a insela algoritmul Instagram? Pe scurt, răspunsul este da – și nu este nevoie de tactici dubioase.
Pur și simplu daca înțelegi modul în care funcționează algoritmul și cum trebuie sa iti optimizezi strategia de conținut pentru acesta este cea mai bună modalitate de a obține un avantaj.
Chiar pot insela algoritmul Instagram?
În cele din urmă, algoritmul Instagram este conceput pentru a servi utilizatorilor conținutul cu care este cel mai probabil să interacționeze.
Deci, atunci când vine vorba de înșelarea sistemului, cea mai bună tactică este de a oferi algoritmului exact ceea ce are nevoie pentru a-și face treaba corect.
Având în vedere acest lucru, iată cele mai bune 8 strategii pentru a insela algoritmul Instagram:
#1: Fii consecvent în nișa ta
Algoritmul Instagram învață constant de la tine. Fiecare postare pe care o distribui, hashtag-ul pe care îl folosești și intereactiunea pe care o faci oferă algoritmului un indicator al contului tău.
Având în vedere acest lucru, a fi consecvent în nișa ta (de la conținutul pe care îl postezi până la conturile cu care interacționezi) este una dintre cele mai bune modalități de a educa continuu algoritmul.
Cu cât algoritmul iti poate „clasifica” mai ușor contul și conținutul acestuia, cu atât este mai probabil ca postările tale să apară pentru utilizatorii care au manifestat anterior un interes față de nișa ta.
Odată ce algoritmul are o indicație puternică a nișei, este mai probabil ca profilul tau să fie afișat publicului relevant în profilurile sugerate, Reels recomandate și rezultatele Explorați pagina.
#2: Partajeaza conținut atunci când publicul este cel mai activ
O altă modalitate de a-ți crește performanța cu algoritmul Instagram este să postezi când urmăritorii tăi sunt activi si cel mai probabil gata să interacționeze cu conținutul tău.
Acest lucru crește probabilitatea de aprecieri, comentarii și distribuiri, deoarece comunitatea este mai „activată”.
Și această interactiune este un indicator uriaș pentru algoritmul Instagram. Cu cât postarea primește mai multă interactiune, cu atât este mai probabil să fie difuzată mai multor utilizatori.
Cu toate acestea, poate fi dificil să știi exact când publicul tău este cel mai implicat, deoarece fiecare cont este ușor diferit.Poți găsi cel mai bun moment pentru a posta, aprofundând în analizele Instagram
#3: Încurajează comentariile și aprecierile adăugând îndemnuri puternice in descriere
Una dintre principalele modalități de a insela algoritmul Instagram este de a încuraja cât mai multa interactiune.
Potrivit Instagram, cele mai importante interactiuni pentru clasarea feedurilor sunt:
- Timpul petrecut pe postare
- Like-uri
- Comentariile
- Salvarile
- Atingerile pe Profil
Cea mai bună modalitate de a încuraja mai multe dintre aceste interactiuni? Include un îndemn puternic în descrierea postării!
#4: Personalizează-ți postările pentru SEO Instagram
După cum am tratat deja, algoritmul Instagram „interpretează” în mod constant postările tale, astfel încât să îți poată clasifica conținutul și să-l difuzeze publicului potrivit.
În primele zile, clasificarea se baza în mare măsură pe hashtag-urile pe care un utilizator le-a inclus într-o postare.
Acum, Instagram permite utilizatorilor să caute după cuvinte cheie, ceea ce indică că algoritmul procesează, de asemenea, conținutul vizual și semantica descrierilor.
Având în vedere acest lucru, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ti optimiza postările pentru SEO Instagram:
- Scrie descrieri cu cuvinte cheie relevante, foarte căutate.
- Scrie manual text alternativ pentru postările tale de pe Instagram. Pentru a face acest lucru, atinge „Setări avansate” în fluxul de publicare și selectați „Scrieți text alternativ”. Instagram folosește un software de recunoaștere a imaginilor pentru a genera automat o descriere dacă nu introduci manual text alternativ, însă acesta este adesea inexact sau lipsit de detalii.
- Include până la 30 de hashtag-uri relevante în descrierea postării sau în primul comentariu.
#5: Îmbunatateste strategia de hashtag
Este posibil ca funcțiile de căutare ale Instagram să fi evoluat de-a lungul anilor, dar umilul hashtag este încă un jucător important atunci când vine vorba de clasificarea conținutului.
Dacă doresti să iti îmbunătățesti strategia de hashtag, aceste patru sfaturi sunt un loc bun pentru a începe:
- Asigura-te că hashtag-urile sunt relevante pentru conținutul postării, publicul țintă, industria, locația sau brandul tau.
- Inspiră-te din postările în tendințe din nișa ta. Priviți conținutul relevant de pe pagina de explorare Instagram și ia-ti notite de hashtag-urile utilizate în mod obișnuit.
- Folosește hashtag-uri cu un volum sănătos de postări, dar evită-le pe cele suprasaturate. Orice între 10K și 250K va oferi conținutului cele mai bune șanse de a fi văzut.
- Evita hashtag-urile interzise. Chiar și hashtag-urile aparent inofensive pot ajunge pe lista interzise, așa că fă-ți diligența necesară și efectuează o căutare pe Instagram pentru fiecare hashtag pe care îl folosești.
# 6: Adopta noi funcții Instagram
Una dintre cele mai mari modalități de a pirata algoritmul Instagram este sa sari rapid la cele mai recente funcții.
Instagram acordă o importanță suplimentară noilor funcții pentru a ajuta la promovare, așa că a le face față în timp ce concurența este încă scăzută poate fi un avantaj imens.
Un exemplu excelent în acest sens a fost Instagram Reels.
#7: Posteaza în mod regulat povești cu stickere care stimulează interactiunea
Interacțiunile sunt un indicator uriaș pentru algoritmul Instagram, iar stickerele Instagram Stories sunt una dintre cele mai rapide și mai ușoare modalități de a-ti spori interactiunile.

Stickerele cu întrebări sunt o modalitate excelentă de a încuraja conversațiile DM, ceea ce indică o relație mai profundă și mai personală cu algoritmul Instagram.
Poveștile sunt un canal excelent pentru a construi conexiuni mai puternice cu publicul. Încurajează-ți spectatorii să se implice și să-și împărtășească opiniile votând într-un sondaj sau trimițând un DM.
# 8: Partajeaza conținut original pe Reels (fără un watermark TikTok)
Instagram Reels este încă un truc serios de creștere, dar nu este la fel de ușor ca să devină viral pe platformă.
La început, aproape orice conținut ar funcționa destul de bine – chiar și videoclipurile partajate direct de pe TikTok. Dar nu mai.
Instagram a confirmat că algoritmul Reels deprioritizează în mod activ Reels cu un watermark TikTok, favorizând în schimb Reels originale. În mod similar, conținutul de calitate scăzută sau neclar este deprioritizat.
Având în vedere acest lucru, cel mai bun mod de a insela algoritmul Reels este de a crea conținut original, de înaltă calitate, chiar în editorul Reels.
Deci, iată, opt moduri de a-ti îmbunătăți clasarea cu algoritmul Instagram.
Aceste sfaturi pot fi folosite ca bază pentru postările tale, dar, în cele din urmă, cea mai bună modalitate de a câștiga favoarea algoritmului este să îți menții publicul în centrul strategiei tale.