Cuprins
Hashtag-urile pot fi o strategie excelentă atunci când vorbim despre postările pe Instagram. Utilizarea corectă a acestora îți va aduce mai mulți urmăritori, iar produsele tale vor avea mai multe șanse de a fi cumpărate. Pentru a folosi hashtag-urile corect, trebuie să înțelegi ce sunt și cum funcționează.
Ce este un hashtag?
Un hashtag este format dintr-unul sau mai multe cuvinte cheie, precedate de semnul # ( de exemplu #România). Acestea sunt folosite pentru a face conținutul mai ușor de descoperit de către utilizatorii Instagram.
Primul hashtag a apărut pe Twitter, în 2007. Între timp, toate marile rețele de socializare au împrumutat ideea, facilitând interacțiunea dintre utilizatorii interesați de aceleași lucruri.
De ce să folosești hashtag-uri?
Hashtag-urile sunt un instrument important ce te ajută să-ți crești audiența pe Instagram. Când folosești un hashtag, postarea ta va apărea pe pagina destinată special acestuia. Același lucru este valabil și pentru story-uri. În plus, utilizatorii Instagram pot urmări hashtag-uri. Asta înseamnă că-ți pot vedea postările, fără măcar să te urmărească.
Aceste cuvinte cheie se pot dovedi foarte folositoare pentru a forma o comunitate ce dorește să folosească produsul tău. Spre exemplu, în contextul pandemiei din 2020, Nike a folosit hashtag-ul #playinside. Astfel compania a atras mai mulți clienți, îndemnându-i pe aceștia să practice mai mult sport acasă.
Tipuri de hashtag-uri pe Instagram
- descriere simplă a produsului, de exemplu #hamburger, #jeans
- hashtag-uri specifice, care să te diferențieze de alți utilizatori – #travelblogger , #foodblogger
- evenimente sau perioade ale anului – #christmas, #valentinesday
- locații – #Bucharest #Romania
- hashtag-uri zilnice- #mondayworkout.
Câte hashtag-uri poți folosi?
Poți folosi până la 30 într-un post și maxim 10 pentru story-uri. Aceasta fiind spuse, poți folosi foarte multe. Nu există un număr ideal de hashtag-uri care sa fie general valabil. Cel mai bine este să experimentezi cu numărul și tipul hashtag-urilor pentru a vedea ce este mai bine pentru brand-ul tău.
Cum să folosești cele mai bune hashtag-uri
Nu trebuie să copiezi concurența, dar o cercetare amănunțită a hashtag-urilor folosite de ceilalți nu strică niciodată. Aceasta îți poate crea o privire de ansamblu în ceea ce privește hashtag-urile care funcționează pentru alții.
Un alt loc în care poți găsi hashtag-uri relevante pentru postările tale este pagina unui hashtag foarte cunoscut. Pe această pagină îți vor apărea, imediat sub butonul de urmărire, alte hashtag-uri strâns legate de cel principal. Astfel poți găsi tag-uri relevante pentru a ținti o comunitate mai restrânsă.
Chiar dacă o să copiezi sau o să revoluționezi, aceste cuvinte cheie sunt o modalitate foarte bună de a-ți atrage urmăritori și clienți.
În concluzie, hashtag-urile reprezintă una din cele mai importante funcții de pe Instagram. Ce hashtag-uri funcționează cel mai bine pentru tine?