Cum să faci bani pe Instagram in calitate de brand? Fie că ești un brand sau un creator de conținut, poți face mulți bani pe social media. În 2021, Instagram a fost a doua cea mai descărcată aplicație din lume. Este al 7-lea cel mai vizitat site web la nivel global, a 4-a cea mai utilizată platformă de social media și are 1,22 miliarde de utilizatori în fiecare lună. Cu toate acestea putem spune: este o audiență cu potențial masiv. Reprezintă un grup enorm și divers de persoane care ar putea fi expuse la conținutul tău, există o mulțime de oportunități de a câștiga bani.
Cum să faci bani pe Instagram in calitate de brand
A fi prezent, activ și implicat pe Instagram (și a fi la curent cu tendințele) este una dintre cele mai bune modalități de a găsi succesul în afaceri pe platformă în 2022. Iată cum să faci acest lucru.
1. Promovează oferte speciale
Publicul online este un fraier pentru o afacere bună (iar utilizatorii Instagram adoră să cumpere lucruri: 44% dintre instagrameri spun că folosesc aplicația pentru a face cumpărături săptămânal).
Folosește Instagram pentru a prezenta toate lucrurile minunate despre brandul tau – în special, ori de câte ori ai o reduceri. Nu numai că postarea reducerilor, a codului promoțional sau a ofertei speciale pe Instagram face publicitate pentru urmăritorii tăi, dar face și ca informația să fie ușor de partajat.
Această postare cu reduceri de sărbători de la brandul de îmbrăcăminte @smashtess are o mulțime de comentarii care sunt doar oameni care își etichetează prietenii. Este un mod minunat de a promova vânzarea și, de asemenea, de a avea vânzarea promovată organic.
2. Configurează numărători inverse pentru noile lansări
Poți folosi Instagram pentru a le oferi urmăritorilor o privire de ansamblu asupra noilor lansări, lansări sau linii de produse – și, folosind funcțiile „Numărătoare inversă” sau „Reminder”, poți oferi potențialilor clienți o modalitate simplă de a semnala când acele noi produse vor fi disponibile pentru vânzare. Acest lucru creează o oarecare agitație în jurul ofertei și, odată ce lansarea are loc, utilizatorii primesc o notificare care le reamintește să verifice produsele (și, sperăm, să le verifice).
3. Configurează un magazin Instagram
Magazinele Instagram sunt o metodă directă de a face bani din aplicație. Utilizatorii pot cumpăra produse folosind instrumentele native de e-commerce ale platformei și este ușor să configurezi un magazin.
Magazinele Instagram sunt cel mai bun prieten al cumpărătorului impulsiv (sau cel mai rău coșmar, în funcție de cum privești lucrurile). Produsele sau serviciile de tip magazin vor apărea în fluxurile de știri ale urmăritorilor, alături de postările obișnuite.
Găzduirea unui magazin Instagram este, de asemenea, o modalitate excelentă de a oferi un serviciu rapid de asistență pentru clienți persoanelor care utilizează social media (practic, toată lumea – 75 % din populația globală cu vârsta de peste 13 ani). Clienții îți pot trimite mesaje DM sau comenta la postări pentru a afla mai multe despre brand. (Sugestie: dacă te simți copleșit în DM-uri, ia în considerare utilizarea unui chatbot pentru a-ți sprijini echipa de servicii pentru clienți).
Atunci când postezi ceva cu un articol care poate fi cumpărat, mica pictogramă a magazinului va apărea pe postare, anunțându-i pe spectatori că este disponibil pentru cumpărare.
Magazinul de articole pentru casă @the.modern.shop folosește etichete cu posibilitatea de cumpărare în multe dintre postările lor.

4. Configurează un chatbot
O modalitate ușoară de a oferi un serviciu excelent pentru clienți și de a face vânzări prin mesaje directe este să configurezi un chatbot Instagram. Un chatbot este integrat direct în contul tău de Instagram și pe site-ul tău și poate răspunde la orice întrebare frecventă pusă de urmăritorii tăi. Dacă întrebarea este prea complicată pentru chatbotul cu inteligență artificială conversațională, atunci acesta va transmite automat solicitarea unui membru real live al echipei .
Și cum te poate ajuta un chatbot să câștigi bani pe Instagram? Simplu!
Un chatbot Instagram poate recomanda produse din magazinul tău, direct clienților în cadrul chat-ului, ceea ce duce la vânzări mai rapide și mai raționalizate.
Dacă un client întreabă despre ce culoare de fond de ten aveți în stoc, chatbotul poate servi trei opțiuni diferite pe care utilizatorul le poate adăuga rapid în coșul de cumpărături, fără a părăsi vreodată platforma.

5. Asociază-te cu creatorii
Marketingul influencerilor îți permite să împărtășești brandul cu publicul creatorului (iar creatorul primește, de asemenea, un reflector pentru publicul tău – este un câștig pentru ambele părți).
Atunci când cauți persoane cu care să colaborezi, asigură-te că acorzi atenție conținutului și valorilor lor: dorești să alegeți pe cineva care are obiective care se aliniază cu ale tale, astfel încât parteneriatul să aibă sens pentru clienți și să nu pară o schemă de marketing ciudată.
De exemplu, are sens ca o brutărie bazată pe plante să se asocieze cu un influencer vegan (mai mult sens decât un parteneriat între Bill Nye și Coca-Cola, asta e sigur).
Încearcă să colaborezi cu creatori care ar fi probabil să încerce și/sau să le placă produsele tale, oricum – de exemplu, dansatoarea @maddieziegler are de mult timp un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte @fabletics. Îi poți oferi creatorului bani, bunuri sau un contract de afiliere în schimbul postării despre compania ta.
6. Stabilește parteneriate cu alte branduri
La fel ca și parteneriatele cu creatorii, parteneriatele cu alte braduri oferă oamenilor de ambele părți ale brandului o oportunitate de a interacționa cu o bază mai largă de consumatori. Încercați să contactezi alte branduri ca al tău și să găzduiești un concurs sau un giveaway – este o modalitate excelentă de a câștiga urmăritori și de a accesa un nou public.
Acest concurs de la @chosenfoods și @barebonesbroth necesită ca participanții să dea like și să salveze postarea, să urmărească ambele companii și să eticheteze un prieten în comentarii. Ambele branduri își construiesc audiența – urmăritori care așteaptă doar să fie convertiți în consumatori.
7. Fă-ți publicitate directă
Hei, elementele de bază încă funcționează. Publicitatea pe Instagram este una dintre modalitățile prin care poți face bani pe platformă și îți poți urmări efectiv progresul. Poți transforma orice postare într-o reclamă prin amplificarea acesteia, iar analizele Instagram îți vor spune cât de mult a contat amplificarea.