Cum sa configurez Instagram Shop? În fiecare lună, 130 de milioane de oameni se uita la o postare cu plasare de produse Instagram – arătând cât de puternica este pofta de cumpărături.



Pentru branduri, postarile cu plasare de produse Instagram sunt o modalitate excelentă de a-si prezenta catalogul și de a genera vânzări. Pentru creatori și influenceri, aceasta deschide o lume de oportunități pentru a promova produse de la branduri partenere.

Având în vedere acest lucru, este timpul să-ti optimizezi profilul pentru Instagram Shop!

De la etichetarea produselor în postările tale până la crearea unui magazin Instagram, vei converti urmaritorii în clienți în cel mai scurt timp.

Cum sa configurez Instagram Shop

După ce ai activat functia Instagram Shop, vei putea eticheta produse în postările din feed, story, videoclipuri IGTV, reels și live-uri – și poti chiar configura un magazin Instagram.

Și dacă ai acces la Instagram Checkout (încă nu s-a lansat la nivel global), utilizatorii vor putea să cumpere produsele direct din aplicație.

Iată cum să configurezi Instagram Shopping:

Pasul 1: Verifica-ți eligibilitatea

Instagram are câteva cerințe destul de stricte pentru configurarea funcției de shopping.

Acest lucru asigură faptul că numai persoane avizate si branduri reale sunt capabile să realizeze vânzări prin intermediul aplicației.

Cum sa configurez Instagram Shop

Iată câteva dintre cerințele necesare:

• Afacerea ta trebuie să fie amplasată pe o piață aprobată. Există peste 40 de țări aprobate, inclusiv Canada, SUA, Puerto Rico, Marea Britanie, Irlanda, Franța, Germania, Italia, Spania și Olanda.

• Compania ta trebuie să vândă în primul rând bunuri fizice și să respecte politicile comerciale Instagram.

• Trebuie să ai un cont de business Instagram.

Pentru o listă completă de cerințe, poti găsi mai multe detalii aici.

Pasul 2:  Convertește-te la un cont de business (sau de creator)

Înainte de a putea configura Instagram Shopping, va trebui să treci la un cont de business.

După ce ai un cont de business, poti adăuga informații relevante despre afacere, cum ar fi programul de deschidere, adresa companiei, numărul de telefon și un link către site-ul tau web.

Pasul 3: Conecteaza-te la o pagină de Facebook

Apoi, urmează acești pași pentru a-ti conecta contul de business Instagram la o pagină Facebook:

1. Acceseaza profilul Instagram al companiei

2. Selecteaza „Editați profilul”.

3. În secțiunea „Informații publice despre afaceri”, selecteaza „Pagină”

4. Alege o pagină Facebook pe care doresti să o conectezi

5. Dacă nu ai o pagină Facebook, selecteaza „Creaza o nouă pagină Facebook”.

Cum sa configurez Instagram Shop

Pasul 4: Încărca catalogul tău de produse

Instagram Shop cere să ai un catalog de produse, care este o listă cu toate produsele, inventarul și descrierile tale.

Există două moduri de a conecta un catalog de produse la contul tau de afaceri Instagram:

  1. Catalog Manager (metoda „fă-o singur” găsită în Facebook Business Manager)
  2. Prin e-commerce cu o platforma partenera (o integrare printr-un partener certificat de platformă de e-commerce, cum ar fi Shopify sau BigCommerce)
poza 1 1

Pentru mai multe informații despre cataloage și Business Manager, consulta ghidul util al celor de la Facebook aici.

Pasul 5: Trimite-ti contul pentru examinare

După ce ai conectat un catalog de produse la Instagram, va trebui să-ti trimiți contul pentru examinare urmând acești pași:

  1. Acceseaza profilul Instagram al companiei tale și atinge pictograma meniu
  2. Selecteaza „Setări”.
  3. Înscrie-te la functia Shopping
  4. Urmeaza pașii pentru a-ti trimite contul spre examinare.
  5. Acceseaza „Shopping” în „Setări” în orice moment pentru a-ti verifica starea.
ultima poza

NOTĂ: Recenziile contului durează de obicei câteva zile, dar uneori pot dura mai mult.

Pasul 6: Activeaza functia Shopping

După aprobarea contului, poți activa funcția de Shopping.

  1. Acceseaza profilul Instagram al companiei și atinge pictograma meniu.
  2. Selecteaza „Setări”.
  3. Apăsa „Business” și apoi atinge „Shopping”.
  4. Selecteaza „catalogul de produse” pe care doresti să îl conectezi la contul tau
  5. Selecteaza „Terminat”.

Cum să etichetezi produsele în postările și povestirile de pe Instagram

Acum, după ce ai fost aprobat de Instagram, poți începe să adaugi etichete de produs la postări și povești.

Postări din Instagram Feed

Etichetarea produselor este un proces similar cu etichetarea conturilor Instagram în postările din feed.

După ce încarci o postare cu o fotografie sau un carusel, vei avea opțiunea de a adăuga descrierea, orice filtre și selecteaza produsele atingând „Eticheteaza produsele”.

1 1

Apoi, căuta și selecteaza produsul pe care doresti să îl etichetezi în imagine.

După ce ai adăugat etichetele dorite (poți adăuga până la 5 într-o singură postare imagine și 20 într-o postare cu carusel), atinge Terminat și pdistribuie postarea.

Postări din  Instagram Story

Pentru Instagram Stories, deschide camera și fa o fotografie sau un videoclip (sau selecteaza una din rola camerei tale.).

Apoi, atinge butonul cu stickere și selectați sticker-ul „Produs”. Ti se va oferi opțiunea de a alege un produs din catalog:

2 1

După ce ai ales un produs, poți schimba culoarea sticker-ului atingândul. De asemenea, îl poți muta oriunde dorești în povestea ta.

3 1

Nu uita că nu poți edita numele produsului în story. Dacă dorești să redenumești un produs, va trebui să o faci din catalogul tau de produse și să schimbi manual numele acolo.

Un bonus major al sticker-ului Instagram Story care se poate cumpăra este că nu este nevoie să ai peste 10.000 de urmaritori sau să fi verificat ca să îl utilizezi!

Acest lucru înseamnă că, indiferent de dimensiunea afacerii tale, poți adăuga etichete care pot fi cumpărate și iți poți încuraja comunitatea să cumpere din magazinul tau.

Care sunt alternativele la Instagram Shop?

În timp ce funcțiile de e-commerce precum Instagram Checkout au facilitat vânzarea brandurilor pe platformă, este posibil să nu fie pentru toată lumea.

Pentru unii, taxele de tranzacție Instagram ar putea fi un motiv de îngrijorare. Potrivit Centrului de asistență pentru afaceri, taxa de vânzare este de 5% pe expediere sau o taxă fixă ​​sau 0,40 USD pentru expedițiile de 8,00 USD sau mai puțin.

Întreprinderile pot pierde și date valoroase despre clienți – cum ar fi e-mailurile – întrucât toate comunicările sunt gestionate direct cu Instagram.

Din fericire, există un alt mod de a direcționa trafic către magazinul tau online – linkul din biografie de pe Instagram.

Pentru companii, link-ul din biografie este ușor de găsit, ușor de făcut clic și o modalitate excelentă de a genera vânzări din postările de pe Instagram.

În loc să schimbi linkul din biografia ta de fiecare dată când doresti să atragi trafic către un produs, poți folosi instrumete precum linktree.

Acum, când oamenii dau clic pe linkul din biografia ta, vor putea să răsfoiască postările conectate și să-și cumpere ce-si doresc.

În acest fel, iti  poți direcționa publicul către anumite pagini de produse și poți genera și mai multe vânzări.

Devenind un brand aprobat de Instagram, etichetându-ti produsele și optimizându-ti linkul în bio, vei crea o experiență pentru shopping mai ușoară pentru urmăritorii tai și vei realiza vânzări. Cha-ching.

Lasă un răspuns