Cuprins
Cum sa-ti editezi fotografiile pe Instagram dupa tendinte? Editarea fotografiilor Instagram au parcurs un drum lung de când filtrele au intrat în viața noastră.
În 2022, totul este despre ajustări subtile, tonuri de culoare și efecte eterice.
Am pregatit cateva idei care te vor ajuta sa-ti editezi fotografiile dupa tendinte
Cum sa-ti editezi fotografiile pe Instagram
1: Tonuri desaturate
S-au dus de mult vremurile editărilor dure și saturației crescute – tonurile desaturate sunt ceea ce iubeste toată lumea în 2022.
Vorbesc de luminozitate redusă, o notă de claritate și trebuie sa ne luăm la revedere de la culorile strălucitoare.
Putem observa cum creatoarea @theindiaedit a adoptat acest stil în feedul ei:
Pentru a obține acest efect, schimba luminozitatea și reperele (highlights) în jos. Poți obține cu ușurință acest aspect prin editarea direct în setările camerei telefoanelor, dar poți utiliza și aplicații de editare foto și video precum Tezza sau VSCO.
Pe Tezza, poti incerca filtrul „Cocoa”, iar pe VSCO, încearca să reduci luminozitatea și să aplici filtrele preferate din India, „M5” și „A4”.
Dacă un feed putin mai întunecat nu este potrivit cu vibrația ta, te poți juca în continuare cu tonuri desaturate. Încearca să reduci saturația și să crești luminozitatea asa cum face si influencerul @shawnacischroeder:
Una dintre cele mai ușoare modalități de a începe să încorporezi tonuri desaturate în fluxul tau este să utilizezi un instrument de planificare vizuală pentru a experimenta diferite compoziții de feed înainte de a publica.
2: Material brut și needitat
Tendința fotografiei brute și needitate și-a câștigat meritele treptat în ultimele 12 luni și se pare ca va fi o tendință uriașă pentru 2022.
Un val de branduri și creatori își îmbină acum feedurile cu fotografii „needitate”.
Un exemplu exceptional este @remibader vedeta de pe TikTok, aceasta a adoptat stilul needitat pe feedul ei:
Chiar și cele mai naturale fotografii de pe Instagram au, probabil, unele modificări, dar trucul este să le păstrezi cat mai subtile – poti face modificări minore la contrast, luminozitate și corecții de culoare.
Această tendință de editare minimă merge mână în mână cu creșterea conținutului autentic, care a cunoscut o schimbare în modul în care brandurile și creatorii interacționează cu comunitățile lor.
Pe vremuri, brandurile se străduiau pentru o percepție perfectă a imaginii. Dar în 2022, brandurile acceptă să fie mai deschise, oneste și vulnerabile cu comunitățile lor.
3: Suprapuneri de text (mai ales pe Reels!)
Dacă doresti să accesezi cele mai tari tendințe vizuale de pe Instagram Reels, această tendință de editare este una pentru tine.
Adăugarea de suprapuneri de text cronometrate la Instagram Reels este o modalitate excelentă de a spune o poveste mai puternică – și arată și foarte plăcut din punct de vedere estetic.
Pentru a atinge această tendință, utilizeaza o aplicație de editare externă precum InShot. Poți descărca și importa fonturi și le poți adăuga pe ecran pentru o durată prestabilită.
Consulta acest tutorial de la @reelstips pentru mai multă inspirație:
4: Sclipiri și reflecții luminoase
Sclipiri și reflexiile luminoase reprezinta o altă tendință care face furori pe Instagram.
Vedem că acest tip de editare apare atât pe fluxurile generației Z, cât și ale creatorilor, influencerilor și brandurilor concentrate pe generația milenială.
Și nu ai nevoie de un studio sau niste lumini complexe, fancy pentru a obtine acest aspect, totul poate fi realizat într-un program de editare.
Pentru a recrea acest trend, încearca o aplicație de editare, cum ar fi aplicația Pink Papaya (iOS) pentru a aplica fulgere, umbre și caracteristica tip prismă, sau Tezza (iOS și Android) pentru efectele sale de lumină și umbră.
Rezultatul este atrăgător și eteric.
5: Nuanțe și filtre în tonuri de roz
Pe Instagram, purtăm roz.
Sau cel puțin aceasta este una dintre tendințe pentru 2022.
Nuanțele și filtrele în tonuri de roz iti pot face feed-ul Instagram să arate capricios și nostalgic. Gândeste-te: Barbie din anii 90 întâlnește Clueless — — o estetică perfectă pentru un public milenar.
Există o mulțime de aplicații și presetări gratuite de editare pentru a ajuta la recrearea acestui efect. Storyluxe, Tezza, VSCO (C4) și aplicația Pink Papaya au toate propriile versiuni ale acestui filtru.
6: Tonuri calde
În fiecare an, există un efect care pare să preia Instagramul – și anul acesta, au fost tonurile calde.
Aceste tonuri “prăjite” aduc un sentiment de bogăție placuta oricărui feed. Sunt ideale pentru design interior, portrete și fotografii ale produselor.
De exemplu, bloggerul de călătorii Kelsey de la @kelseyinlondon folosește tonuri calde pentru a-și evidenția fotografiile frumoase de călătorie:
Pentru a recrea această tendință, cauta presetări care au subtonuri roșiatice-maro. Consulta seria „Toasty” și „Warm” de la Tezza în VSCO pentru un punct de plecare excelent.
Aminteste-ti, crearea unei estetice Instagram coerente pentru feedul tau nu este la fel de importantă ca înainte. Ceea ce înseamnă că nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a te juca și a experimenta diferite vibrații.
Sa nu-ti fie teamă să încerci ceva nou!